مجله اینترنتی بیر کلیک سلامتی تناسب اندام آیا بین بدنسازی و رشد قد رابطه عکس وجود دارد

آیا بین بدنسازی و رشد قد رابطه عکس وجود دارد

0
1
9
بدنسازی و رشد قد

آیا بین بدنسازی و رشد قد رابطه عکس وجود دارد

بدنسازی و رشد قد

تمرینات با وزنه از بخش های اصلی و بنیادی هر برنامه تمرینی است. هدف شما از تمرین هرچه باشد، کاهش وزن، افزایش وزن، عضله سازی یا حفظ فرم بدن، افزودن تمرینات با وزنه به برنامه تمرینی روزانه، شما را در رسیدن به هدف تان کمک خواهد کرد. ممکن است جوانان و نوجوانان و والدین آن‌ها در مورد تأثیر تمرینات منفی بدنسازی  بر کوتاهی قد نگران باشند.

در این قسمت از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم بررسی نماییم آیا بین بدنسازی و رشد قد رابطه عکس وجود دارد؟ لطفا با ما همراه باشید!

بدنسازی و رشد قد

کلا هر نوع بحثی‌ در مورد اینکه تمرینات بدن سازی باعث تاثیر منفی‌ روی افزایش قد میشود به کل دروغ می‌باشد و یک شایعه بیش نیست. فشار وارده به پاها و ستون فقرات یک کودک یا نوجوان در طول دوندگی و یا پرش بسیار بیشتر از فشار اعمال شده توسط حرکات بدن سازی نظیر اسکات می‌باشد.

بدنسازی و رشد قد
بدنسازی و رشد قد

در طول دوندگی و پرش ۵ برابر وزن بدن می‌باشد.پس اینجا مشخص میشود که این فشار تقریبا معادل ۷۰۰ پوند حرکت اسکات می‌باشد که مسلما یک نوجوان تازه کار به هیچ عنوان نمی‌تواند این مقدار وزنه را جابجا کند.پس نتیجه میگیریم که فعالیت‌های روزمره کودکان و نوجوانان فشار بسیار بیشتری را نسبت به حرکات بدن سازی به بدن آنها وارد می‌کند.

سن رشد قدی

بدنسازی و رشد قد
بدنسازی و رشد قد

آقایان پس از بسته شدن صفحات استخوان دیگر رشد طولی استخوان را تجربه نخواهند کرد.حتی اگر هورمون رشد به صورت طولانی مدت و در حد اوردوز مصرف شود. نکته قابل ذکر دیگر ، این است که اگر به چهره برخی از بدنسازهایی که از هورمون رشد بیش از حد – استفاده می کنند توجه کنید ، استخوان های صورتشان رشد عرضی پیدا کرده و در خصوص خانمها به اطلاع می رساند که مشابه موارد مذکور برای بانوان ، سن ۱۴ سالگی است که تا سن ۱۹ سالگی هم شاید به میزان کم اتفاق بیفتد.

تأثیر بدنسازی بر رشد قد و چگالی استخوان‌ها

برخی از محققان اعلام کرده‌اند تمرینات با وزنه نسبت به دیگر تمرینات بر روی رشد قد و چگالی استخوان‌ها مؤثرتر هستند. یک تحقیق دیگر اثر مثبت تستوسترون بر روی چگالی و رشد استخوان را به اثبات رسانده است. تأثیر تمرینات با وزنه بر ترشح تستوسترون و رشد قد مؤثر می‌باشد.

بدنسازی و رشد قد
بدنسازی و رشد قد

با شواهد مستقیم و غیر مستقیم که پیشنهاد می‌کنند تمرینات با وزنه ممکن است رشد استخوان و چگالی را افزایش دهد، تمرینات با وزنه به جای توقف رشد ممکن است رشد قد نهایی را در افراد جوان افزایش دهد. با بررسی بیوگرافی ورزشی ورزشکاران حرفه ای متوجه خواهید شد که این ورزشکاران از همان سن نوجوانی و جوانی تمرینات با وزنه را شروع کرده و قد نهایی آن‌ها دچار کاهش و اختلالی نشده است. از این دسته ورزشکاران می توان به افرادی همچون شکیل اونیل، دیوید رابینسون، کارل مالون، مایکل ویک و اسطوره بدنسازی دنیا آرنولد شوارتزنگر اشاره کرد.

نتیجه گیری

[symple_box style=”boxsucces”] اگر شما نوجوان یا جوانی هستید که می‌خواهید بدن سازی را شروع کنید پس نگران رشد قد خود نباشید به راحتی ورزش مورد علاقه خود را دنبال نمایید
[/symple_box]

بارگذاری بیشتر توسط محمد
بارگذاری بیشتر در تناسب اندام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =

اینم جالبه

سریع لاغر شوید با خوردن این ۱۰ ماده خوراکی

سریع لاغر شوید با خوردن این ۱۰ ماده خوراکی سریع لاغر شوید با خوردن این ۱۰ ماده خوراکی دنبا…