پورتال مسير زندگی

از سیر تا پیاز اصطلاحات سئو برای وب مسترها

از سیر تا پیاز اصطلاحات سئو برای وب مسترها
5 (100%) 4 votes

از سیر تا پیاز اصطلاحات سئو برای وب مسترها

اصطلاحات سئو

برای یادگیری هر علمی در ابتدا باید اصطلاحات آن علم را فرا گرفت تا بتوانیم درک بهتری از نوشته ها و کتاب های مربوط به آن علم داشت. در این قسمت از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم شما را با اصطلاحات سئو آشنا نمایم با ما همراه باشید.

اصطلاحات سئو برای وب مسترها

اگر شما یک وبلاگ یا وبسایت دارید یا به شکلی با اینترنت در ارتباط هستید شما باید درباره بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو یا به اصطلاح سئو را بدانید.

۱ – SEO

مخفف عبارت Search Engine Optimization است که عبارت است از بهینه سازی محتوا و افزایش محبوبیت صفحات وب برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و Index مطالب.

۲ – HEO

مخفف Human Experience Optimization است که مفهوم آن بهینه سازی و آسان سازی رابط کاربری و طراحی ظاهری، برای کاربر کی باشد.

۳ -SERP

اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو

مخفف عبارت Search Engine Result Page است که مفهوم آن صفحه ای از موتور جستجو که نتایج جستجو شده در آن لیست شده است می باشد.

۴ – Index

صفحات سایت شما که در موتوهای جستجو نمایش داده میشوند و در آنها ذخیره شده اند .

۵ – Spider

اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو

عنکبوت یا اسپایدر به ربات های میگویند که صفحات وب را بررسی و اطلاعات آنها را جمع آوری میکنند. موتورهای جستجو برای جمع آوری اطلاعات سایت شما ، از Spider ها استفاده میکنند.

۶ – Backlink

هر لینکی که به ازای هر صفحه مبدا که به وب سایت داده شده است، یک بک لینک محسوب می شود.

۷ – Keyword

کلمه ای که کاربران در موتورهای جستجو سرچ میکنند. برای دریافت بازدید از یک کیورد خاص باید در سایت خود از آن استفاده کنید.

۸ – Responsive Design

طراحی واکنش گرا – سایتی که طراحی آن به گونه ای است که با کوچک و بزرگ کردن پنجره مرورگر و نمایش در ابعاد و صفحه نمایش های مختلف و دستگاه های مختلف مثل تبلت و موبایل تغییر می کند و از نظر ظاهری یا همه دستگاه ها سازگار است که در این حالت به آن Full Responsive گفته می شود.تعریف واکنش گرا بودن وب سایت، اغلب در میان طراحان UI UX دارای اختلاف نظر های ریز و درشت زیادی است.

۹ – Meta Tag

تگ هایی هستند که در صفحات وب سایت قرار می گیرند و توسط کاربر قابل مشاهده نیستند.این تگ ها فقط خاصیت سئو ندارند و کاربردهای گوناگونی دارند.

۱۰ – NoFollow

نوفالو خاصیتی در لینک است که صاحبان وبسایت ها استفاده میکنند تا سیگنالی را برای جلوگیری از تمجید و تعریف از لینک به گوگل بدهند. این لینک ها زمانی به کار می‌روند که لینک ها توسط کاربران یا اسپانسران و تبلیغ دهندگان شما ساخته و تنظیم شده باشد. وقتی گوگل با لینک های نوفالو رو به رو می‌شود، آن را در افزایش رتبه و پیج رنک تاثیر نمی‌دهد.

۱۱ – Title Tag

اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو

تگ های عنوان عیناً اسم وبسایت شما هستند، و این یکی از مهمترین عناصر در الگوریتم جستجو گوگل است. انتخاب نام در حقیقت مانند انتخاب شخصیت خودتان است، Title Tag سایت شما باید شامل کلمات کلیدی که در آن فعالیت میکنید باشد. برای مثال سایت های که در ضمینه بازاریابی فعالیت میکنند معمولا از اسم های با نام های آژانس بازاریابی، خدمات بازاریابی و … استفاده میکنند.

۱۲ – Inbound Link 

یک لینک از سایتی به سایتی شما را لینک ورودی میگویند. لینک های ورودی تاثیر بالایی در سئو دارند و باعث بهبود رتبه شما میشوند.

۱۳ – Internal Link

لینک های ما بین صفحات سایت شما. مثال : لینکی از صفحه ۱ به صفحه ۲

۱۴ – Sandbox

سند باکس یک پنالتی موقت توسط گوگل یا بهتر بگوییم یک جریمه موقتی است، در حقیقت روز های اول که وبسایتتان را تاسیس میکنید و روی کلمه های کلیدی خودتان کار میکنید شاهد هستید سریع بالا می‌آیید ولی دوباره به نتایج آخر سقوط میکنید و این بخاطر این است که گوگل اجازه نمی‌دهد وبسایت های تازه تاسیس در صفحات اول باشند و پس از مدتی که معمولا بین ۳ ماه تا ۱ سال متغیر و نسبت به رقابت کلمه کیلیدی تغییر میکند، دوباره باز میگردید و سند‌باکس برای شما هیچ خطری ندارد و یک عادت ماهیانه گوگل است.

۱۵ – Keyword Density

اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو

این کلمه به معنی چگالی کلمات در یک صفحه میباشند. چگالی صفحه یعنی تعداد کلمات کیلیدی شما نسبت به تمام کلمات در صفحه که اگر این مقدار بیش تر از حد ممکن شود توسط گوگل جریمه خواهید شد. افزونه Yoast SEO چگالی کلمات را زیر ۲/۵% قبول میکند اما خب در کل صفحه سایت میتواند تا ۵% باشد.

۱۶ – Cloaking

این تکنیک روشی برای نشان دادن محتوا متفاوت برای دو گیرنده یعنی موتورهای جستجو و خوانندگان وبلاگتان است. مثال ساده اش این است که شما مطلبی نوشته اید که میتواند شما را به بهترین رتبه در گوگل برساند اما محتوایش برای خوانندگان جالب نیست پس از تکنیک Cloaking استفاده میکنید. این روش تفکری اسپم گونه را ایجاد میکند و احتمال پنالتی شدن شما (اگر ممنوع نشده باشد) کم است.

۱۷ – Duplicate Content

محتوای کپی را که با آن آشنا هستید، این محتوا در حقیقت بلوک ها یا ماده هایی هستند که در دو دامنه و یا وبسایت هستند که یا دقیقا محتوای مشابه دارند یا اینکه شباهت های زیادی بین آنها وجود دارد. شما باید از بارگذاری محتوای کپی اجتناب کنید که این کار شما به سادگی شناخته نمیشود ولی اگر شناخته شود میتواند شما را در لیست سیاه گوگل قرار دهد.

۱۸ – PageRank

عددی بین ۰ تا ۱۰ که سابقا گوگل از آن برای مشخص کردن میزان ارزش سایتها استفاده میکرد. عدد مربوط به صفحه هرچقدر نزدید به ۱۰ باشد بهتر است. این فاکتور درحال حاضر اهمیت خود را از دست داده و دیگر نشان دهنده کیفیت یک سایت نیست.

۱۹ – Black Hat SEO

اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو

سئو کلاه سیاه تکنیک های سئویی را میگویند که خلاف قوانین گوگل است.

۲۰ – White Hat SEO

سئو کلاه سفید تکنیک هایی است که موافق و در جهت قوانین گوگل است.

۲۱ – Grey Hat SEO

مخلوطی از تکنیک های سئو سیاه و سفید.


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

در حال بارگذاری
بیر کلیک